حلول ادارة التقنيات

تخطيط موارد المؤسسات

استشارات

Techandecon: Our expertise is derived from years of experience in organizational design and the development of various administrative strategies through our work with local and global giants, as well as our partnerships with international management consulting firms. We possess profound knowledge in planning and managing complex administrative consulting projects, such as organizational design, transformation initiatives, and strategic development. We employ strategic management consulting methodologies and tools to enhance organizational design and/or improve operations. Our services are globally accessible.

شركة: التقنيات والاقتصاد تستمد استشارتها من سنوات من الخبرة أفي صناعة التصميم التنظيمي وتطوير الاستراتيجية الإدارية الأخرى من خلال خبراتنا في العمل مع شركات عملاقة محلية و عالمية والشراكة مع شركات استشارات إدارية دولية.
خبراتنا عميقة بتخطيط وإدارة مشاريع الاستشارات الإدارية المعقدة (على سبيل المثال، التصميم التنظيمي، مشاريع التحول، تطوير الاستراتيجية،) ideaنوظف منهجيات وأدوات استشارات إدارة الاستراتيجية وتصميم المنظمة و/أو تحسين العمليات. المستخدم عالميا

Execute end to end consulting assignments, including client need identification, scope definition, project day to day and deliverables management. Consulting assignments typically include critical projects typically include:
Operating Model and Organization Structure Design consulting services to structure and realign organizational entities and restructure Company Directorates.
deliver diverse consulting interventions and coordinate the different activities to generate the business initiatives and achieve the defined objectives.
Strategy development and advisory to build competitive advantage, and drive bottom-line impact.
General management consulting for diverse business functions to develop and optimize key business or operations processes.
identifying white space opportunities, performing in-depth analysis and supporting the different business lines to solve some of the most complex challenges in the industry and shape the future of the Company.
collaborate and coordinate OCD team members from the different functions, including organizational design, workforce planning, job evaluation and continuous improvement, and/or external consulting firms to deliver the mentioned solutions to senior management within the different business
industry experience in particular fields aligned with Aramco strategy, such as, new energies and net zero targets, digital transformation, unconventional assets development, Offshore gas value chain and general sustainable growth, to effectively support the company’s business lines.
Working closely with all levels of clients, individual contributors, and subject matter experts to build and sustain relationships
Listening to clients to determine their needs and then developing project plans to meet those needs.
Including workshops facilitations, interviews and industry benchmarks with a pro active approach
Reporting project progress to business partners, steering committees and OCD management
• Coordinate cross-functional management consulting teams to assess, recommend, and deliver optimal business and technical solutions leading to impactful business outcomes.
• Perform hands-on project work, including analysis, design, process re-engineering, and change management, as needed by the project.
• Prepare and/or assess integrated scopes of work that could involve multiple consulting needs for either internal OCD consultants or external consulting firms.
• Develop integrated plans to establish, monitor, manage, and report key milestones and deliverables.
• Support the triage and resolution of critical project issues and scope changes throughout project phases.
• Execute end to end projects, including client need identification, scope definition, project day to day and deliverables management.
• Report project progress
• Collaborate with internal OCD teams and external management consulting firms for the effective delivery of projects to the different business lines, when required.
تنفيذ المهام الاستشارية الشاملة، بما في ذلك تحديد احتياجات العميل وتعريف النطاق وإدارة المشروع يومًا بعد يوم والتسليمات. تتضمن المهام الاستشارية عادةً مشاريع مهمة تتضمن عادةً ما يلي:
نموذج التشغيل والهيكل التنظيمي تصميم الخدمات الاستشارية لهيكلة وإعادة تنظيم الكيانات التنظيمية وإعادة هيكلة مديريات الشركة.
تقديم تدخلات استشارية متنوعة وتنسيق الأنشطة المختلفة لتوليد مبادرات الأعمال وتحقيق الأهداف المحددة.
تطوير الإستراتيجية والاستشارات لبناء ميزة تنافسية وتحقيق التأثير النهائي.
استشارات إدارية عامة لوظائف الأعمال المتنوعة لتطوير وتحسين العمليات التجارية أو العمليات الرئيسية.
تحديد فرص المساحات البيضاء وإجراء تحليل متعمق ودعم خطوط الأعمال المختلفة لحل بعض التحديات الأكثر تعقيدًا في الصناعة وتشكيل مستقبل الشركة.
التعاون والتنسيق بين أعضاء فريق OCD من الوظائف المختلفة، بما في ذلك التصميم التنظيمي، وتخطيط القوى العاملة، وتقييم الوظائف والتحسين المستمر، و/أو الشركات الاستشارية الخارجية لتقديم الحلول المذكورة إلى الإدارة العليا في الأعمال المختلفة.
خبرة صناعية في مجالات معينة تتماشى مع استراتيجية أرامكو، مثل الطاقات الجديدة والأهداف الصافية الصفرية، والتحول الرقمي، وتطوير الأصول غير التقليدية، وسلسلة قيمة الغاز البحري، والنمو المستدام العام، لدعم خطوط أعمال الشركة بشكل فعال.
العمل بشكل وثيق مع جميع مستويات العملاء والمساهمين الأفراد والخبراء المتخصصين لبناء العلاقات والحفاظ عليها
الاستماع إلى العملاء لتحديد احتياجاتهم ثم تطوير خطط المشروع لتلبية تلك الاحتياجات.
بما في ذلك تسهيلات ورش العمل والمقابلات ومعايير الصناعة مع نهج نشط
الإبلاغ عن تقدم المشروع إلى شركاء الأعمال واللجان التوجيهية وإدارة الوسواس القهري
• تنسيق فرق الاستشارات الإدارية متعددة الوظائف لتقييم والتوصية وتقديم الحلول التجارية والتقنية المثلى التي تؤدي إلى نتائج أعمال مؤثرة.
• أداء العمل العملي في المشروع، بما في ذلك التحليل والتصميم وإعادة هندسة العمليات وإدارة التغيير، حسب حاجة المشروع.
• إعداد و/أو تقييم نطاقات العمل المتكاملة التي يمكن أن تنطوي على احتياجات استشارية متعددة لمستشاري الوسواس القهري الداخليين أو الشركات الاستشارية الخارجية.
• وضع خطط متكاملة لإنشاء ورصد وإدارة والإبلاغ عن المعالم الرئيسية والتسليمات.
• دعم الفرز وحل قضايا المشروع الهامة وتغييرات النطاق طوال مراحل المشروع.
• تنفيذ المشاريع من البداية إلى النهاية، بما في ذلك تحديد احتياجات العميل، وتعريف النطاق، وإدارة المشروع يومًا بعد يوم والتسليمات.
• تقرير التقدم المحرز في المشروع
• التعاون مع فرق الوسواس القهري الداخلية وشركات الاستشارات الإدارية الخارجية من أجل التسليم الفعال للمشاريع إلى خطوط الأعمال المختلفة، عند الاقتضاء.

تحليل وإدارة تكنولوجيا المعلومات، الشبكات والاتصالات التكنولوجية، إدارة العمليات

Let’s Work Together